Методична рада

Аналіз роботи
  шкільної науково-методичної ради Чортківської ЗОШ І-ІІІ ст.. №6
у 2016-2017 н.р.

            У 2016-2017 навчальному році робота шкільного колективу була спрямована на реалізацію  єдиної  науково - методичної проблеми «Розвиток ключових компетенцій учнів, виховання особистості дитини на засадах активної громадської позиції та загальнолюдських норм і цінностей; підвищення ефективності навчально-виховного процесу через використання інтерактивних технологій.» (ІV етап – систематизаційний, що передбачав проведення діагностики колективу про доцільність та ефективність роботи вчителів  над єдиною науково-методичною проблемою за 4 роки. Підготовка до друку методичних посібників, матеріалів до фахової преси за результатами описаного досвіду).
Робота над методичною проблемою активізувала форми методичної та фахової підготовки кожного вчителя, підняла на вищий практичний  рівень. Постійний творчий пошук вчителів дещо активізував процеси взаємовідвідування уроків, що забезпечило активну  участь педагогів у міському  конкурсі “Вчитель року ” -  Криса С.З.(номінація «Біологія» -ІІ місце), Бурдяк І.Р. (номінація «Початкові класи»), Гомотюк В.В. (номінація «Музичне мистецтво»), Гайдукевич Я.В. (  номінація «Інформатика»- ІІІ місце)
            Пріоритетом розвитку освіти в школі є впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечують удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку учнів до життєдіяльності в інформаційному суспільстві.  Вчителі школи ознайомлені з новітніми сучасними педагогічними технологіями, що дозволяє реалізувати навчально-виховний процес на новому якісному рівні (хоча з деякими труднощами).
            До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»: Даньо Н.М.,  Колужняк Г.І., Магдяк Н.В., Возьна О.М.,  Федорова Н.П., Криса С.З.
            Центральне місце в структурі науково – методичної роботи займає науково – методична рада, яка розглядає пропозиції щодо розвитку школи, організовує роботу, спрямовану на вдосконалення професійної майстерності педагогів, ініціює та здійснює науково – дослідну роботу. Значна роль у науково – методичній діяльності належить предметним методичним комісіям. У школі створені  та діють такі методичні комісії: cуспільно-гуманітарних дисциплін, природничо-математичних дисциплін, вчителів початкових класів, вчителів естетично-оздоровчих дисциплін,  вчителів іноземної мови, класних керівників. Вчителі Даньо Н.М., Криса С.З., Міленко М.І., Супрун Л.М., Походня В.І., Возьна О.М. є керівниками шкільних методичних комісії, наставником молодого вчителя  математики Кудли Н.В. був вчитель математики Федорова Н.П.
 В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами школи результативно використовуються можливості шкільного методичного кутка, де сконцентровані нормативні документи про освіту,  програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи учителів, матеріали діяльності шкільних методичних комісій науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси тощо.
            Вдосконалення навчально-виховного процесу в школі неможливе без модернізації внутрішкільної науково - методичної роботи на інноваційній основі підвищення особистої педагогічної майстерності кожного вчителя, його культури, розвитку мислення, комунікабельності за розумним співвідношенням загальношкільних, групових та індивідуальних форм і видів методичної роботи та самоосвіти педагогів. Необхідно продовжити працювати над  проблемою пошуку та впровадження ефективних технологій  сучасного  уроку, підвищення ефективності навчально-виховного процесу, особливо звернути увагу на впровадження в навчально - виховний процес  інноваційних педагогічних технологій, створювати необхідні умови для навчання всіх дітей, самореалізації і соціалізації кожної особистості як громадянина України, вдосконалення життєтворчих компетенцій та загальнонавчальних компетенцій вміння вчитися.  Аналіз стану науково – методичної роботи у 2016 – 2017 навчальному році дає підстави вважати, що робота над реалізацією науково – методичної проблеми в цілому була успішною, хоча є низка питань, які потребують уваги та розв’язання: робота з обдарованими дітьми, організація науково – дослідницької діяльності учнів, недостатня організація психологічної освіти педагогів, відсутність друкованої продукції, авторських програм.
          Засідання шкільної науково-методичної ради проводилися 4 рази, на яких розглядалися такі основні питання :
·         Аналіз  внутрішньошкільної методичної роботи за минулий навчальний рік. Завдання  методичної служби закладу на  2016-2017 н.р.
·         Про організацію роботи (ІV етап роботи над методичною проблемою ((систематизаційний (оформлення матеріалів практичного досвіду школи з питань навчання, виховання, участі вчителів у конкурсах, конференціях)). над єдиною науково - методичною проблемою;
·         Формування життєвих компетентностей учнів засобами проектних технологій.
·         Про участь вчителів школи у Всеукраїнському конкурсі „Учитель року”.
·         Про підготовку учнів до участі у Всеукраїнських олімпіадах, предметних конкурсах, турнірах.
·         Підсумки моніторингу якості освіти в закладі за І семестр 2016-2017 н.р.
·         Про роботу ШМК над реалізацією науково-методичної проблеми школи.
·         Розгляд та погодження методичних доробок вчителів школи, які підготовлені до друку.
·         Про рівень самоосвітньої роботи вчителів над реалізацією індивідуальних науково-методичних  проблем.
·         Засідання методичної ради  за результатами роботи протягом року та корекції програми на наступний рік. Аналіз роботи педагогічного колективу над єдиною науково-методичною проблемою школи ((ІV етап роботи над методичною проблемою ((систематизаційний (оформлення матеріалів практичного досвіду школи з питань навчання, виховання, участі вчителів у конкурсах, конференціях)). над єдиною науково - методичною проблемою;
·         «Узагальнення методичних знахідок педагогічного колективу»
На  засіданні методичної ради  були погодженні матеріали вчителів до друку у різних  педагогічних виданнях, що й були надруковані:
1. Даньо Н.М. –вчитель початкових класів:
 – навчання грамоти  презентація на тему:«Закріплення звукових значень букви «ю».
-   конспект уроку з навчання грамоти(читання) на тему : « Закріплення звукових значень букви «ю». Звуко-буквенний аналіз слів. Опрацювання оповідання В.Сухомлинського «Усі книжечки хороші». Робота з дитячою книжкою. «Ми до тебе , казко, в гості завітали…. «
2. Возьна О. М. – вчитель української мови та літератури:
- навчальний проект «Голос рідної природи  серцем слухати навчись»
-урок-проект – дослідження «Кохання в житті і творчості Лесі Українки»
3. Бурдяк І.Р. – вчитель початкових класів:
- презентація до уроку основ здоров’я на тему: «Неповторність людини» .
- конспект уроку основ здоров’я на тему «Неповторність людини».
- виховний захід «Я. Родина. Україна.»
- конспект першого уроку «Ми – діти України».
- конспект уроку з математики – 1 клас  на тему: « Додавання і віднімання чисел частинами. Лічба в межах 20. Задачі на різницеве порівняння. Залежність різниці від зміни зменшуваного чи від’ємника». 
- виховний захід «Мова рідного народу».
4. Стефанишин Н.І. – вчитель хімії та ОХЕ:
- конспект уроку на тему: «Основні класи неорганічних сполук».
5. Бельзецька Г.Й. –вчитель початкових класів та історії:
- презентація до практичного заняття «Моє родинне дерево».
- урок-казка, математика, 1 клас на тему : «Вправи на засвоєння додавання і віднімання числа 2».
6. Міленко М.І. – вчитель образ. мист., труд. навч., укр.. мови та літератури:
- конспект уроку на тему «Народний одяг – складова духовної культури».
7. Махно С.Б. – вчитель української мови та літератури:
- конспект  уроку з української мови – 6 клас на тему : «Плекаймо в серці кожне слово, прозоре диво калинове. Узагальнення та систематизація вивченого за темою «Прикметник»»
8.Івасів У.М. – вчитель початкових класів :
- презентація до уроку математики в 1 класі на тему: «Доповнення чисел до 10. Узагальнена таблиця додавання і віднімання в межах 10».
- конспект уроку з математики в 1 класі на тему: «Доповнення чисел до 10. Узагальнена таблиця додавання і віднімання в межах 10».
9.Супрун Л. М. – практичний психолог, вчитель початкових класів:
- заняття «Педагогічний конфлікт. Шляхи вирішення.»
- заняття з елементами тренінгу «Попередження агресивності в молодшому шкільному віці»
- профорієнтаційна година спілкування ( заняття з елементами тренінгу) «Зроби правильний вибір»
            Учителі школи йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів школи. Використовуються у навчально-виховному процесі також проектно-рефлексивні, модульні технології, технології продуктивного навчання.
            Курсова  перепідготовка та  атестація педагогічних працівників здійснювалася згідно з перспективним планом. У поточному навчальному році атестовано 7 педагогічних працівників.
1. Атестаційна комісія управління освіти Чортківської міської ради підтвердила відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії»Волошин С.І., та встановила педагогічне звання «старший учитель»  Волошин С.І.;
2. Атестаційна комісія управління освіти Чортківської міської ради присвоїла кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» :
Махно Світлані Богданівні  – вчителю української мови та літератури;
Івасів Уляні Михайлівні – вчителю початкових класів;
3.Атестаційна комісія  Чортківської загальноосвітній школі І-ІІІ ст. №6 присвоїла  кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії»:
Гайдукевичу Ярославу Володимировичу - вчителю інформатики;
Прокопіву Андрію Романовичу - вчителю  фізичної культури;
4. Атестаційна комісія  Чортківської загальноосвітній школі І-ІІІ ст. №6 присвоїла  кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої  категорії»:
Школьницькій Іванні Йосипівні – вчителю англійської мови;
Супрун Лілії Михайлівні – практичному психологу;
Управлінням освіти , молоді та спорту атестовано на відповідність займаній посаді – ЗВР  Магдяк Н.В.
Відповідно до плану роботи у 2016 році повинні були пройти курси підвищення кваліфікації 8 педагогічних працівників (Криса С.З., Родинюк О.В., Прокопів А.Р., Школьницька І.Й., Пасічник С.В., Міленко М.І., Даньо Н.М., Стефанишин О.Б.) з них всі педагогічні працівники пройшли курси підвищення кваліфікації при Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти згідно графіку.
Адміністрація школи вивчила систему роботи  та узагальнила досвід вчителів Івасів У.М., Махно С.Б., Волошин С.І.
У 2016-2017 н.р. до педагогічного колективу ввійшов 1 педагогічний працівник -  Волошин С.І., а в другому семестрі на час дородової та післяродової  відпустки Чарнош І.Ю.  розпочала працювати вчитель історії Лобовська О.І.
Продовжила педагогічну діяльність   учитель - предметник, що має невеликий стаж роботи – Кудла Н.В. Вона працювала під наставництвом вчителя –предметника Федорової Н.П. Адміністрація навчального закладу згідно з графіком відвідувала уроки, виховні заходи молодих спеціалістів, надавала методичну допомогу молодим спеціалістам у їх підготовці. Під час аналізування уроку молодим спеціалістам надавали рекомендації щодо підвищення методичного та фахового рівня.
Виконання педагогічних заходів річного плану роботи забезпечувалося виконавцями без особливих затримок. Наприклад проведено тематичних засідань педагогічної ради 4.
Цікавим засіданням шкіл передового педагогічного досвіду були засідання вчителів фізичної культури, української мови та літератури.
Розв’язання проблем та завдань школи, затверджених педагогічним колективом на навчальний рік, дозволило шкільному колективу досягти певних результатів.                                                  
·         Гриненко Анастасія -  учениця 5 класу, переможець ІІ етапу ХVІІ Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика (І місце);
·         Боднар Яна - учениця 4 класу, призер ІІ етапу ХVІІ Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика 2016 р (ІІІ місце);
·         Дражньовський Олександр – учень 3 класу, призер ІІ етапу ХVІІ Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика 2016 р  (ІІ місце);
·         Дутка Олександр – учень 10 класу, призер VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка 2016 р (ІІ місце);
·         Караульна Іванна – учениця 9 класу,  призер VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка 2016 р  (ІІ місце);
·         Шаровська Олександра учениця 8 класу, переможець VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка 2016 р  (І місце);
·         Бурдяк Діана учениця  7 класу,  призер  VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка 2016 р (ІІ місце);
·         Гриненко Анастасія учениця 5 класу, переможець VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка 2016 р  (І місце);
·         Хромчак Микола учень 8 класу призер ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання 2016 р  (ІІ місце);
·         Кільчицький Іван учень 9 класу переможець ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання 2016 р (І місце);
·         Дутка Олександр учень 10 класу переможець ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання 2016 р (І місце);
·         Крашівський Василь учень 11 класу  переможець ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання 2016 р  (І місце);
·         Бурдяк Діана  учениця 7 класу  призер ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії  2016 р (ІІ місце);
·         Худоб’як Дмитро учень 10 класу призер ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії  2016 р (ІІІ місце);
·         Нагірна Діана – учениця 8 класу призер  ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 2016 р.(ІІІ місце);
·         Дутка Олександр – учень 10 класу призер  ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 2016 р.(ІІ місце);
·         Келець Каріна – учениця 8 класу призер  ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій  2016 р.(ІІІ місце);
·         Гевко Любов учениця 10 класу призер  ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій  2016 р.(ІІІ місце);
·         Слота Оксана учениця 11 класу призер  ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій  2016 р.(ІІІ місце);
·         Караульна Каріна – учениця 11 класу призер ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії 2016 р.(ІІ місце);
·         Кільчицький Іван – учень 9 класу призер  ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії 2016 р.(ІІІ місце);
·         Нагірна Діана – учениця 8 класу призер  ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії 2016 р.(ІІІ місце);
·         Возьний Олег – учень 10 класу  призер ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики 2016 р.(ІІ місце);
·         Сокальський Роман – учень  7 класу переможець ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики 2016 р.(І місце);
·         Горячко Юлія – учениця 10 класу призер  ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з образотворчого мистецтва 2016 р.(ІІІ місце);
·         Дрозд Галина – учениця 9 класу  призер  ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з образотворчого мистецтва 2016 р.(ІІІ місце);
·         Нагірна Діана – учениця 8 класу призер  ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з німецької мови 2016 р.(ІІІ місце);
·         Караульна Каріна  – учениця 11 класу, переможець ІІ етапу ХVІІ Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика (ІІІ місце);
·         Шаровська Олександра учениця 8 класу, призер ІІ етапу ХVІІ Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика (ІІ місце);
·         Бурдяк Діана учениця 7 класу, призер ІІ етапу ХVІІ Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика (ІІ місце);
Слід відмітити, що є тенденція  збільшення  кількості призових місць у ІІ етапі  Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових навчальних дисциплін.
Здійснюючи аналіз вкладу вчителів щодо кількості переможців ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад слід відзначити, що кількість вчителів, які працюють у 7-11 класах 20, а переможців 7 ( враховуючи, що деякі вчителі мають не по одному переможцю).
За рейтингом переможців учителі розподілилися таким чином: Федорова Н.П.,  Новіцька Л.С., Балабух М.М., Возьна О.М., Криса С.З., Бенько Л.М., Міленко М.І.,Ільницький І.М., Гайдукевич Я.В.
Також учні школи брали участь у конкурсах з іноземної мови «Пазл» - 19 учасників та «Гринвіч» - 29 учасників. У конкурсі «Пазл» - 2 учні отримали Дипломи всеукраїнського рівня ( І місце) та 2 дипломи всеукраїнського рівня (ІІІ місце) ,  а також один учень отримав диплом за ІІІ місце ( регіонального рівня). 
У 2016-17 навчальному році вивчався стан викладання таких предметів та розглядалися такі основні питання на засіданнях педагогічної ради:
Ø     Музичного мистецтва, художньої культури (№237 від  30.11.16р.)
Ø     Англійська мова (№37 від 24.02.2017 р.)
Ø     Про роботу практичного психолога ( №117 від 30.05.17 р.)
Ø     Ефективність використання варіативної складової робочого навчального плану ( №116 від 29.05.17 р. )
Ø     Про підсумки виховної роботи ( №115 від 29.05.17 р.)
Ø     Стан та ефективність індивідуального навчання   (№252 від 19.12.16р.)
Ø     Стан ведення щоденників (№256 від 20.12.16 р.);
Ø     Стан ведення класних журналів  (№233, від 22.11.16,  №70 від 30.03.17 р.);
Ø     Стан відвідування учнями школи ( №65 від 24.03.17 р.);
Ø     Про підсумки виконання навчальних планів і програм ( №263 від 30.12.16, №123 від 09.06.17 р. )
Ø     Про результати проведених контрольних робіт (№262 від.30.12.16, №119 від 31.05.17 р. )
Ø     Робота шкільної бібліотеки ( №69 від 30.03.17 р. )
Ø     Формування інноваційної компетентності і культури вчителів та використання ними інноваційних технологій у педагогічному процесі ( ( протокол №11 від 30.11.16.р. )
Ø     Про роботу педагогічного колективу з обдарованими дітьми ( протокол №1 від 23.02.2017 р.)
Ø     Я можу та хочу вас навчити ( з моєї методичної скриньки) (протокол №2 від 27.03.17 р.)  ;
Ø     Інтерактивні технології - шлях до розвитку та самореалізації особистості ( протокол №4 від 28.04.17 р.)
          Аналіз стану виховної роботи за 2016 – 2017 н.р. показав, що всі класні керівники планують виховну роботу з класом: обраний напрям та виховна проблема, над якою працюють протягом року; складені психолого-педагогічні характеристики класів; визначені завдання.
В основу планування виховної роботи як класними керівниками, так і адміністрацією школи (заступником директора з  виховної роботи Магдяк Н.В., педагогом – організатором Абрамовою І.М.) покладено патріотичне виховання учнів, духовний розвиток особистості, шанобливе ставлення до національно-культурних традицій, оволодіння народною мораллю, етикою, культурою, правами і обов’язками громадянина України.
З метою формування у дітей поваги до Конституції України впродовж навчального року проведено бесіди: «Конституція-основний закон» (10 кл.,кл. кер. Прокопів А.Р.), «Громадянином бути зобов’язаний» (5-А, кл. кер. Н.І.Стефанишин), «Що означає бути патріотом України?» (9-Б, кл. кер. Новіцька Л.С.), брейн-ринг «Діти та їхні права» (9-А, кл.кер. Супрун Л.М.).
         Класні куточки оформлені відповідно до існуючих вимог. Слід відзначити, що класними керівниками та керівниками початкових класів враховані зауваження адміністрації стосовно оформлення документації: ведення виховних планів, журналів відвідування сімей та ін. Так, проведені виховні заходи, родинні свята «Свято осені» (2-А кл.,кер. Котлярова К.М.), випускний вечір «Прощай, Букварику!» (1 кл., кл.кер. Даньо Н.М.), акція «Ми проти СНІДу, ми за життя!» (1-11 класи, практичний психолог Супрун Л.М.), урочиста лінійка до дня УПА «Ми пам’ятаємо героїв» (педагог - організатор Абрамова І.М.), урок-реквієм «Чорнобильська катастрофа» (7 кл., кл. кер .Возьна О.М.), родинне свято «Моя мама» до Дня матері (6 кл., кл. кер. Кудла Н.В.), театралізоване свято «В гостях у казки» (1-4 кл.), розважальне шоу до Всесвітнього дня миру «Світить сонечко для всіх» (педагог - організатор Абрамова І.М.) та ін.
         Серед найбільш вдалих заходів для старшокласників можна відзначити вечір до Дня вчителя, новорічно-різдвяні заходи, вечір до Дня Святого Валентина (педагог-організатор Абрамова І.М., класні кер. 1-11 кл.).
Учні 8- х класів взяли участь в експедиції «Краса і біль України». Проведено конкурс «Патріотичної пісні» для учнів 6-9 класів (жовтень-листопад 2017р., кл.кер.5-11 класів).
        У напрямку родинно-сімейного виховання робота спрямована на пошук максимальної взаємодії між батьками та вчителями. На години спілкування запрошуються батьки, де вони розповідають про свою професію, власні захоплення. Готуючись до таких уроків, учні ретельно вивчають свій родовід. Доброю традицією стало проведення годин спілкування: «Традиції моєї сім’ї» (8 кл., кл. кер. Міленко М.І.), «Шануймо батьків своїх» (5-Б, кл. кер. Криса С.З.), «Тепло рідного дому» (7 кл. кер. Возьна О.М.), «Моральний клімат у сім’ї» (11клас, кл. кер. Федорова Н.П.).
Екологічне виховання в школі проводиться під час уроків біології та в позакласній роботі. Проведено озеленення території школи. Учні висловлюють своє ставлення до природи, до навколишнього середовища в творах-роздумах «Ялинка у нашому будинку, чи можна її замінити?», «Рослинний світ нашої планети». У школі працює екологічна агітбригада «ЕКО future»  (кер. - вчитель біології Михальчук А.Є.)
            Проведено ряд заходів з військово-патріотичного виховання. Це – Уроки мужності, лінійки слави, участь у військово-спортивних змаганнях. Учні школи є активними учасниками військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»). Щорічно учні являються учасниками акцій: «Милосердя», «Пам’ять». Проводиться волонтерська робота. За кожним класним колективом закріплено одиноких та людей похилого віку, які потребують допомоги. Кращими класними колективами в цій роботі визначено учнів 7, 8 та 9-А  класів (кл.керівники Возьна О.М., Міленко М.І.,Супрун Л.М.). Учні 4-А класу (класний керівник Колужняк Г.І.) протягом року відвідували із святковими програмами дітей з особливими потребами в   Чортківському центрі соціальної реабілітації дітей інвалідів «Дорога в життя» з відділенням денного перебування ( до Свята Миколая,у Різдвяні свята).
         У школі організовано і проводиться пошуково-краєзнавча робота. Створено пошуковий загін, який займається збором матеріалу по напрямках акції «Моя земля – земля моїх батьків» (вч. історії Ільницький І.М.). Залучається учнівська молодь доглядати та впорядковувати визначні пам’ятники – могилу воїнів УПА та пам’ятник Героїв Небесної Сотні. Команда школи приймала участь у змаганнях учнівських команд інтелектуальної гри «Що? Де? Коли?». Організовувалися класними керівниками Возьною О.М., Бурдяк І.Р., Федоровою Н.П., Прокопівом А.Р. екскурсійні поїздки учнів по знаменних місцях рідного краю.
              Максимально охоплені учні організованим дозвіллям у позаурочний та канікулярні час. Складено графік проведення вечорів відпочинку, враховуючи побажання дітей, гуртків за інтересами, яких за списком налічується шість. Найбільшою популярністю в учнів користуються гуртки: драматичний (кер. Бенько Л.М.), вокальні гуртки (кер. Гомотюк В.В.), фізкультурно-спортивний (кер. Прокопів А.Р.).
Протягом усього навчального року і, зокрема, перед проведенням певних заходів (екскурсій, походів, змагань, канікул та ін.) класними керівниками та вчителями-предметниками   проводилася робота стосовно збереження життя і здоров’я дітей та робота по запобіганню нещасних випадків серед неповнолітніх.
     

Основні завдання на 2017-2018 н.р.

·        Педагогічному  колективу школи продовжити працювати над єдиною науково-методичною проблемою (V-й етап узагальнення досвіду роботи вчителів, методичних комісій та опис цього досвіду за результатами роботи над  методичною проблемою: «Розвиток ключових компетенцій учнів, виховання особистості дитини на засадах активної громадської позиції та загальнолюдських норм і цінностей; підвищення якості  навчально-виховного процесу через використання інтерактивних технологій»
·        . Створити такі методичні комісії::
- Комісію вчителів  суспільно-гуманітарних дисциплін;
- Комісію вчителів  природничо -математичних дисциплін;
- Комісію вчителів початкових класів та вихователів ГПД;
- Комісію класних керівників;
- Комісію вчителів оздоровчо-естетичних дисциплін;
- Комісію вчителів іноземної мови.
·          Призначити головами методичних комісій таких вчителів:
Возьну О.М. – головою методичної комісії  вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін;
Супрун Л.М.– головою методичної комісії класних керівників;
Крису С.З. – головою методичної комісії  вчителів природничо -математичних дисциплін;
Даньо Н.М. – головою методичної комісії вчителів початкових класів та вихователів ГПД;
Міленко М.І.- головою методичної комісії вчителів оздоровчо–естетичних дисциплін;
Походню В.І. - головою методичної комісії вчителів іноземної мови.
·         Затвердити такий склад науково-методичної ради школи:
-  голова  шкільної НМР, ЗНР  Михальчук А.Є.;
-  заст. голови  шкільної НМР, ЗВР Магдяк Н.В.;
- член шкільної НМР, голова методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін Возьна О.М.;
-  член  шкільної НМР, голова методичної комісії класних керівників Супрун Л.М.;
- член шкільної НМР, голова методичної комісії вчителів початкових класів  та вихователів ГПД Даньо Н.М.;
- член шкільної НМР, голова методичної комісії вчителів природничо-математичних дисциплін Криса С.З.;
- член шкільної НМР, голова методичної комісії вчителів оздоровчо-естетичних дисциплін Міленко М.І.;
-  член шкільної НМР, голова методичної комісії вчителів іноземної мови Походня В.І.
·         У рамках роботи над методичною проблемою продовжити діяльність таких педагогічних шкіл:
Школа молодого вчителя- керівник  Михальчук А.Є.
·         Затвердити обов’язки роботи із здійснення наставництва:
Кудла  Н.В.- наставник Федорова Н.П.
Вівчарик І.В. – наставник Бурдяк І.Р.
·         Головам методичних комісій:
-       До 08.09.2017 року  спланувати роботу на 2017-2018 навчальний рік;
-  Підтримувати постійний зв'язок із методистами методкабінету з питань організації внутрішкільної методичної роботи;
·         Забезпечити участь учнів школи в конкурсах «Кенгуру», «Левеня», конкурсі знавців української мови ім. П.Яцика, «Птах року», «Посади калину», «Галерея кімнатних рослин», «Первоцвіти просять захисту», екологічних  агітбригад та інших.
·         Протягом навчального року продовжувати науково-дослідницьку роботу щодо впровадження інноваційних технологій освіти.
·         Провести перший етап Всеукраїнських учнівських олімпіади з предметів (листопад-грудень), підготувати учнів до участі в П та ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад.
·         Провести  тижні педагогічної майстерності вчителів (за планом методичних комісій: позаурочні заходи, конкурси, турніри, уроки, творчі звіти вчителів ).
·         Вчителям школи взяти участь у проведенні творчого звіту вчителів міста, конкурсах «Учитель року-2018» ( у номінаціях українська мова та література, фізика, фізична культура, німецька мова),  «Панорама творчих уроків» та інших.


План роботи над єдиною науково-методичною проблемою
Чортківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.. №6  на  2013 – 2018 р.р.
«Розвиток ключових компетенцій учнів, виховання особистості дитини на засадах активної громадської позиції та загальнолюдських норм і цінностей; підвищення якості  навчально-виховного процесу через використання інтерактивних технологій».
Навчальний рік
Назва етапу
Форми роботи з реалізації етапу
Дата проведення
Відповідальний
2013-
2014 н.р.
І етап
ТЕОРЕТИЧНИЙ
- Засідання методичної  ради «Аналіз діяльності закладу та результатів  діяльності педагогічного колективу над методичною проблемою за минулий рік»
 Травень 2013р.
Михальчук А.Є..
- Проведення діагностики колективу (анкети “Оцінка ефективності методичної служби ”, “Моя участь у методичній роботі”, “Форми методичної роботи”, “Основні напрями діяльності вчителя”)
Вересень 2013р.
Супрун Л.М.
- Участь адміністрації  школи у серпневій конференції. Ознайомлення з  науково-методичною проблемою району.
Серпень 2013р.
Адміністрація
- Затвердження наказом по  школі науково-методичної проблеми та плану роботи над нею на 2013-2018 р.р.
Дата 3.09.2013 р.
Юрчишин І.О.
- Засідання методичних комісій (за окремим графіком).  Формулювання методичними комісіями та вчителями закладу власних методичних проблем.
Вересень 2013р.
Голови методичних комісій
- Участь у методичних заходах, організованих районним методичним кабінетом щодо роботи над даною проблемою.
Вересень-жовтень 2013р.
Адміністрація
- Систематизація та підбір методичної та психолого-педагогічної літератури щодо проблеми, яка вивчається.
2013-2014 н.р.
Михальчук А.Є.
- Самоосвіта вчителів, робота зі щоденниками самоосвіти.
Постійно
Вчителі школи
- Розробка пам’яток щодо вивчення проблеми: «Розвиток ключових компетенцій учнів, виховання особистості дитини на засадах активної громадської позиції та загальнолюдських норм і цінностей; підвищення якості  навчально-виховного процесу через використання інтерактивних технологій».
  Жовтень 2013р.
Михальчук А.Є.
- Засідання педагогічної ради «Поєднання інноваційних та традиційних форм та методів роботи як один із напрямків підвищення якості навчально-виховного процесу»
Грудень 20123 р.
Михальчук А.Є.
2014-
2015 н.р.

ІІ етап
АНАЛІТИЧНИЙ
- Відбір вчителів з числа найбільш ініціативних для організації роботи
Протягом року
Михальчук А.Є.
Вчителі школи
- Відвідування уроків досвідчених вчителів з наступним обговоренням сильних та слабких сторін експерименту, доцільності та ефективності нововведення  на засіданнях методичних комісій.
Постійно
Вчителі школи
- Проведення відкритих уроків досвідченими вчителями для вчителів закладу з метою поширення свого  досвіду із  впровадження теми.
Листопад 2014р. – квітень 2015р.
Досвідчені вчителі
- Психолого-педагогічний семінар «Інновації на сучасному етапі навчання»
Грудень 2014 р.

- Педагогічні читання  «Спадщина педагогів новаторів»
Жовтень 2014 р
Юрчишин І.О.
Михальчук А.Є.
- Засідання педагогічної ради «Особистісне зростання вчителя як мета і результат педагогічного процесу»

Жовтень 2014 р.
Юрчишин І.О.
Михальчук А.Є.
- Засідання педагогічної ради «Формування у школярів потреби і навичок самоосвітньої роботи, здатності до навчання впродовж усього життя на основі впровадження інноваційних технологій навчання»
Грудень 2014
Михальчук А.Є.
- Засідання педагогічної ради «Про хід  реалізації науково-методичної проблеми школи з обговоренням кінцевого результату роботи та його складових як можливостей  досягнення запланованого, організації роботи, прийняття всіма  членами колективу запозиченого результату роботи».
Травень 2015 р..
 Михальчук А.Є.
  Магдяк Н.В.
- Засідання педагогічної ради «Партнерство родини та школи у формуванні творчого потенціалу та розвитку обдарованої дитини в умовах становлення інформаційного суспільства»
Квітень 2015 р.
Михальчук А.Є.
Магдяк Н.В.
- Обговорення результатів даного етапу роботи над науково-методичною проблемою на засіданні методичної ради школи та з методистом РМК
Червень, серпень 2015 р.
Вчителі школи  
  2015 – 2016 н.р.

ІІІ етап
ПРАКТИЧНИЙ
- Діагностика членів педагогічного колективу з метою вивчення рівня оволодіння методологічною основою даної проблеми.
Вересень 2015р.
Супрун Л.М.
Михальчук А.Є.
- Створення  банку даних щодо реалізації науково-методичної проблеми та  рекомендацій з питань самореалізації, саморозвитку, самовдосконалення.
 Січень - березень 2016р.
Михальчук А.Є.
- Засідання педагогічної ради –консиліуму: «Вплив науково-методичної підготовки та професійної майстерності вчителя на результативність навчально-виховного процесу»

Листопад 2015 р.
Михальчук А.Є..
 - Круглий стіл: «Профільне навчання – проблеми і знахідки»
Упродовж року
Адміністрація
Психолог
- Обмін досвідом вчителів школи з педагогами інших загальноосвітніх закладів (через “ЧортківВікі” або на засіданнях предметних методичних комісій).
Березень-червень 2016
Вчителі школи
- Засідання методичної ради  за результатами роботи протягом року та корекції програми на наступний рік.
 Травень 2016р.
 Михальчук А.Є.
- Аналіз та самоаналіз вчителями результатів впровадження інновації  (моніторинг якості знань учнів).
 Червень 2016 р.
Вчителі школи
- Підвищення фахової та методичної майстерності вчителів, активне запровадження у навчально-виховний процес ефективних форм, методів та прийомів роботи відповідно до реалізованої науково-методичної проблеми.
Упродовж року
Вчителі школи
- Контроль адміністрації  школи за ходом реалізації проблеми закладу: (моніторинг якості знань учнів (замір знань).
Упродовж року
Адміністрація
- Засідання педагогічної ради «Розвиток ключових компетенцій учнів, виховання особистості дитини на засадах активної громадської позиції та загальнолюдських норм і цінностей; підвищення якості  навчально-виховного процесу через використання інтерактивних технологій» (ІІІ етап роботи над методичною проблемою).
Квітень 2016р.
Михальчук А.Є.
2016- 2017 
н.р.
ІV етап
СИСТЕМАТИЗАЦІЙНИЙ
- Проведення діагностики колективу про доцільність та ефективність роботи вчителів   над єдиною науково-методичною проблемою за 4 роки. Підготовка до друку методичних посібників, матеріалів до фахової преси за результатами описаного досвіду.
 Січень – березень 2017р.
Супрун Л.М.
Михальчук А.Є.
Магдяк Н.В.
- Засідання  педагогічної ради : «Формування інноваційної компетентності  і культури в учителів та використання ними інноваційних технологій у педагогічному процесі»

Листопад 2016 р.
Юрчишин І.О.
Михальчук А.Є.

- Засідання  педагогічної ради: «Інтерактивні технології шлях до розвитку  і самореалізації особистості»
Квітень 2017 р.
Юрчишин І.О.
Михальчук А.Є.

- Засідання методичної ради школи «Узагальнення методичних знахідок педагогічного колективу»

Травень 2017 р.
Михальчук А.Є.
Магдяк Н.В.
2017-2018
 н.р.
V ПІДСУМКОВИЙ
- Педагогічний консиліум:  «Інноваційні технології та результативність їх впровадження «.
Лютий 2018 р.
Михальчук А.Є
Голови методичних комісій
Круглий стіл (обмін досвідом)  :
-          робота з обдарованими дітьми;
-          підсумки роботи з вивчення передового педагогічного досвіду;
-          результативність навчання в профільних класах.

Квітень 2018 р.
Михальчук А.Є.
Голови методичних комісій.
- Педагогічна рада (узагальнення досвіду роботи вчителів, методичних комісій та опис цього досвіду за результатами роботи над  методичною проблемою: «Розвиток ключових компетенцій учнів, виховання особистості дитини на засадах активної громадської позиції та загальнолюдських норм і цінностей; підвищення якості  навчально-виховного процесу через використання інтерактивних технологій»
Травень  2018 р.
Михальчук А.Є.
Юрчишин І.О.
- Організація виставки-звіту метод комісій щодо завершення роботи над методичною роботою.

Травень 2018 р.
Голови методичних комісій






План роботи
шкільної
 науково-методичної ради
на 2017-2018 навчальний рік 



з/п
Тематика засідань
Термін проведення
Відповідальний
Форма контролю
Засідання 1
1.Аналіз  внутрішньошкільної методичної роботи за минулий навчальний рік. Завдання  методичної служби закладу на  2017-2018 н.р.
2.Про організацію роботи (V етап роботи над методичною проблемою , узагальнення досвіду роботи вчителів, методичних комісій та опис цього досвіду за результатами роботи над  методичною проблемою).;
3.Розподіл обов'язків між членами методичної ради.
4. Визначення змісту, форм і методів підвищення кваліфікації педагогів у 2017-2018 навчальному році.
5. Схвалення планів роботи шкільних методичних комісій, методичної ради, ШМВ
Вересень
Михальчук А.Є.
Протокол
Засідання 2
1.Про участь вчителів школи у Всеукраїнському конкурсі „Учитель року”.
2. Про підготовку учнів до участі у Всеукраїнських олімпіадах, предметних конкурсах, турнірах.
3. Досвід і проблеми реалізації  єдиної науково-методичної  проблеми школи.
Листопад
Михальчук А.Є.
Протокол
Засідання 3
1.Підсумки моніторингу якості освіти в закладі за 2014-2017 р.р. та  І семестр 2017-2018 н.р.
2. Про роботу ШМК над реалізацією науково-методичної проблеми школи.
Лютий
Михальчук А.Є.
Протокол
Засідання 4
1.Узагальнення та аналіз роботи над проблемною темою, вироблення практичних рекомендацій.
2. Підсумки атестації педагогічних працівників.               
3.Підсумки роботи з молодими вчителями.   
4.Узагальнення позитивного досвіду педагогічного коллективу, підбиття підсумків роботи, формування нових традицій школи.
Травень
Михальчук А.Є.
Протокол


  








Немає коментарів:

Дописати коментар